_Nedostatek sebevědomí je problém. Jak mít nejlepší proslov a neztratit se v něm?
Někteří lidé sebedůvěru ztratili, jiní ji ani nenalezli. Malé sebevědomí představuje problém v práci i v osobním životě. Může vést ke ztrátě kariéry i rozpadu rodiny. Zaměřili jsme se na důvody, proč tomu tak je, a především na možnosti, jak se začít mít rád a věřit si.
Vypusťte zbytečné domněnky … myslím, věřím, doufám
Natahujete věty nesmyslnými a zbytečnými předpoklady? Kdykoli otevřete ústa, abyste mluvili, je zřejmé, že to, co máte v úmyslu říkat, je to, co si myslíte, cítíte, nebo v co věříte. Přesto lidé často zapojí slovo já, po němž následuje jedno z těchto sloves. Když to uděláte, posíláte jasnou zprávu: "To, co říkám, je netestováno. Možná se mýlím. A jestli jsem jsem udělal chybu nebo ne, neberte to příliš vážně. Plavu ve vlastních myšlenkách."
Používáte mnoho přídavných jmen a příslovcí
Většina lidí – a především žen je schopná popsat lidi, pocity a situace pomocí popisných slov. Například, spíše než říkat "jsem tvrdý pracovník", ukažte, jak jste identifikovali řešení problému, který váš tým vymyslel: "Snížil jsem naše výdaje o 20 procent a zvýšil čistý příjem o 30 procent." Používání přídavných jmen a příslovcí, často signalizuje, že volíme neúčinné sloveso.
Sdělujte fakta
Často používáte pasivní slovesa. Prohlášení jako: "Pracuji tvrdě", vám v ničem nepomůže namísto toho: "Zajistil jsem pro společnost dvakrát tolik zakázek, než se předpokládalo," je tou správnou cestou. Fakta vždy překonají nepotřebná prohlášení, za které vás šéf stejně nepochválí. Přestože si to neuvědomíte, dokážete si poté za svými proslovy více stát.
Nepokládejte zbytečné otázky
Když zjistíte, že se chcete zeptat na otázku, na kterou požadujete schválení nebo ověření, přeskočte ji. Příklady toho zahrnují otázky jako: "Souhlasíte? Co myslíte? Chcete to zkusit? " Místo toho podávejte konkrétní návrhy, například: "Naše země potřebuje více žen na vedoucích pozicích."
Neomlouvejte se
Nejčastějším způsobem, jak být za hlupáka, je opakování "Omlouvám se". Navíc v případech, kdy vůbec není potřeba, abyste se za cokoli omlouvali. Být slušný je základ, nesmíte se však stát submisivním zaměstnance. Proč se omlouvat za to, že vám nepřišel e-mail, a proto jste práci nemohli udělat? Omlouvejte se za své chyby. Ne za cizí.
Autor: redakce
Čtěte také:
- Triky, díky nimž vaše ruce získají půvab
- Přirozené pokračování těhotenství. Poznejte kouzla šátkování
- Šátkování v podání českých osobností. Inspirujte se
- Stres nás obklopuje všude. Jak si udržet psychické zdraví i v roce 2019?
- Život s domácími mazlíčky. Proč je nejen zábavnější ale i zdravější?
- Plánujete si pořídit vlastní bydlení? Nepodceňte přípravu
- Zima a mráz ekzémy zhoršují. I tak lze jejich stav zlepšit
- Novoroční detox vás nakopne. Jak ho ale provést správně?
- Ladovská zima je tady. Před chřipkou vás ochrání posílení imunity
- Sprchování může naši pokožku zbytečně ničit. Vyhněte se nejčastějším prohřeškům
- Teploty stoupají. Dodržujete správný pitný režim? Málokdo to zvládne